PDA

View Full Version : WildCat Realizm 800 PCIExpress16x



CesarDRK
16-06-2004, 03:36:56
Olha q placa "fraquinha" gente ..:

http://content.3dlabs.com/products/products/mainpic_prod293.jpg

Características Principais ..:
-PCI Express 16x
-24 Pixels p/ Clock
-512 Bits Memory Bus (Eh... isso mesmo !)
-640MB Total Memory (512mb GDDR3 512bit + 128mb GDDR3 128bit)
-Resolutions Up To 3840 x 2400
-32 Programable 36-Bit High-Precision Floating-Point Vertex Pipeline
-OpenGL 1.5/2.0 Full Support + Directx 9.0b (VS2.0, PS2.0)

Meu deus... :sm25:

Datasheet (http://content.3dlabs.com/Datasheets/realizm800.pdf)

"The Ultimate in Professional 3D Graphics Processing

Welcome to a new kind of Realizm ... where precision, speed and your creativity combine in ways you've only dreamed of. 3Dlabs puts the power of the industry's most advanced visual processing right at your fingertips with Wildcat Realizm 800 - the flagship in a fully programmable lineup of graphics accelerators developed exclusively for professional designers. 3Dlabs' 16x PCI Express-based graphics feature dual Visual Processing Units (VPU's). Twice the processing power. Twice the performance.

With over 40 years of combined engineering talent 3Dlabs is the only graphics hardware developer 100% dedicated to building solutions designed specifically for graphics professionals.

The Advanced Benefits of Wildcat Realizm 800

-Optimized for Running Multiple Applications Simultaneously
Designed to minimize CPU load while driving the graphics pipeline at maximum capacity
-Innovative 256 GB virtual memory support shatters the limits of onboard memory by automatically handling huge datasets while caching essential data for fastest access

-Maximum scalability, Maximum Performance
3Dlabs' unique Vertex/Scalability Unit (VSU) delivers the ultimate in geometry (vertex) processing, allowing you to easily handle the largest models while also providing powerful and flexible surface and vertex processing.
-Wildcat Realizm 800's VSU also enable dual VPU-configurations that literally double performance over single-VPU solutions
Huge fragment shader program support for 256K individual instructions with looping and conditionals where competing technologies only support 64K

-Video Display Capabilities
Industry’s only isochronous command channel with fast context switching and automatic hardware scheduling to insure “glitch-free” effects with real-time video.
-Dual-link, dual display for today's megapixel display requirements. Capable of driving resolutions of 3840 x 2400 at the highest refresh rates.

-Optimized Dual-Display Acceleration
-Innovative multi-VPU design allows improved graphics acceleration for your dual-display configurations
-Gives you more visual elbow room on your desktop

-Windows Acuity Manager
-Next generation display management technology for application and performance optimization and control
Ergonomic, dual taskbar minimizes cursor and mouse movement for dual displays or 9.2-megapixel (3840 x 2400) displays

-Minimal System Load =Maximum Graphics Acceleration
-3Dlabs professional-focused graphics accelerator driver works in close concert with the Realizm hardware to reduce your system's CPU and system memory load for all display related activities"

Darkcity
16-06-2004, 06:53:23
pqp,quero uma dessas pra mim,onde encontro uma.HUAHUAHUAHAUHAUAHUAHAHAUAU,caraio isso nao cabe no meu gabinete nem ferrando.,mas eu quero uma.hehehehehe

HolySin
16-06-2004, 13:15:39
pqp,quero uma dessas pra mim,onde encontro uma.HUAHUAHUAHAUHAUAHUAHAHAUAU,caraio isso nao cabe no meu gabinete nem ferrando.,mas eu quero uma.hehehehehe

Vc iria disperdiçar sua grana. Ela é uma placa profissional. Pode ser ignorante em alguns aspectos, mas em outros ela chega a ser pior que as piores placas de video da atualidade, já que ela não foi feita para jogar :)

CesarDRK
16-06-2004, 14:22:51
Vc iria disperdiçar sua grana. Ela é uma placa profissional. Pode ser ignorante em alguns aspectos, mas em outros ela chega a ser pior que as piores placas de video da atualidade, já que ela não foi feita para jogar :)

Isso eh verdade... mas se bem q as especificações dessa placa humilham até a GF6800Ultra e a X800XT...

Imagine a largura de banda da memória em 512bits... "soh" o dobro de uma X800XT ou GF6800U... Sem falar q ela renderiza 24 pixel por clock... Um absurdo... Tomara q soltem alguns benchs ae hehe.. soh por curiosidade ! :D

Di Doido
16-06-2004, 14:51:00
pq eh ps2.0???

Bolovo
16-06-2004, 21:34:29
Eh ps2.0 pq somente a nV conseguiu implantar o ps3.0 nos Chipsets, ah sei la, acho q voei legal... :p

Mas, caralho, deve ser melhor q uma 6800u pra joga heuhhue :D

A[B]'s

-=|R.R.|=-
17-06-2004, 01:02:12
Vc iria disperdiçar sua grana. Ela é uma placa profissional. Pode ser ignorante em alguns aspectos, mas em outros ela chega a ser pior que as piores placas de video da atualidade, já que ela não foi feita para jogar :)

tvz seja boa em jogos também ja q suporta DX9 né?! A FireGL por exemplo é boa em jogos e é melhor q a Radeon em OpenGL!!!

essa série Wildcat da 3DLabs já é bem conhecida no mercado profissional... como a placa é destinada a esse mercado ela é absurdamente cara...

Como o amigo ae disso, seria um desperdício de dinheiro... mas não acredito q seja ruim em jogos não... mas certamente é muito melhor em OpenGL com aplicações profissionais hehehe :D

Ciço
17-06-2004, 20:34:26
Já penso nos com uma dessas 24 pixels por clock.......

Alguem axo uns Bechs ae.... eu dei uma catada naum vi nada

Tgondii
18-06-2004, 10:53:28
Por melhor que o desempenho fosse bom, a problematica com os drivers seria insuportável....hehehehe

-=|R.R.|=-
18-06-2004, 22:17:48
Por melhor que o desempenho fosse bom, a problematica com os drivers seria insuportável....hehehehe

Bem lembrado kra!!!!!!!!

eu num tinha pensado nisso... os drivers são muito importantes... ATI sabe disso hehehehe já sentiu na pele!!!

Tgondii
19-06-2004, 19:00:12
Bem lembrado kra!!!!!!!!

eu num tinha pensado nisso... os drivers são muito importantes... ATI sabe disso hehehehe já sentiu na pele!!!


Pois e, nesta aí não seria o catalixo, e sim o wildcatastrofe....hehehe