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View Full Version : John Carmack: Direct3D é uma API melhor que OpenGL atualmente



Taturana
12-03-2011, 12:02:40
Parabéns pra Microsoft eu acho, já que eles finalmente conseguiram tornar o Direct3D melhor que o OpenGL ao olhos de um dos maiores defensores dessa API na área de jogos. De qualquer forma, não é como se ele fosse simplesmente parar de usar OpenGL, todo o código criado pela id, incluindo a idtech5 (do jogo Rage) ainda é OpenGL, seria uma despesa grande demais fazer essa mudança de súbito.


'The actual innovation in graphics has definitely been driven by Microsoft in the last ten years or so,' explained AMD's GPU worldwide developer relations manager, Richard Huddy. 'OpenGL has largely been tracking that, rather than coming up with new methods. The geometry shader, for example, which came in with Vista and DirectX 10, is wholly Microsoft's invention in the first place.'

'It is really just inertia that keeps us on OpenGL at this point,' Carmack told us. He also explained that the developer has no plans to move over to Direct3D, despite its advantages.

'OpenGL still works fine,' said Carmack, 'and we wouldn’t get any huge benefits by making the switch, so I can’t work up much enthusiasm for cleaning it out of our codebase. If it was just a matter of the game code, we could quite quickly produce a DirectX PC executable, but all of our tool code has to share resources with the game renderer, and I wouldn’t care to go over all of that for a dubious win.

http://www.bit-tech.net/news/gaming/2011/03/11/carmack-directx-better-opengl/1

Juquinha
14-03-2011, 20:22:39
É... parece que o D3D vai ficar sozinho mesmo. A id é a última softhouse que usa OpenGL né? Lembro de jogos que traziam opções de rodar em OpenGL, D3D e Glide (Unreal e Unreal Tournament). UT em Glide acho que dava um caldo até hoje hehehehe

14-03-2011, 20:48:19
Tem muita coisa que o M$ que ainda é "Open" ehhaeiuhae..

Carmack, esse cara é um monstro isso é...

-=|R.R.|=-
14-03-2011, 22:28:57
lembrei do oldman :D